Η παράδοση κι ο μύθος λένε πως η Αθηνά κι ο Ποσειδώνας εθέλανε να κάνουνε κουμάντο στην Αθήνα. Μ’ άλλα λόγια θέλανε την κτάλα.
Είχανε πεισμώσει κι δυο τους και δεν κάνανε πίσω. Οπωσδήποτε έπρεπε να κάμουνε την Αθήνα τρανή και ξακουστή.
Το λοιπόν. Αποφασίσανε να κάμουνε εκλογές, μιας και το θέμα ήτανε πολύ σοβαρό. Αλλά για να ξέρει ο κοσμάκης την αλήθεια αποφασίσανε να κάμουνε debate.
Ανεβήκανε απά στο βράχο τσ’ Ακρόπολης. Εβάλανε τον Κέκροπα, βασιλιά της Αθήνας τότε, να κουμαντάρει τις παρόλες τους κι αρχινίσανε.
Ο Ποσειδώνας και η Αθηνά έπρεπε να πουν τις προεκλογικές τους παρόλες και οι Θεοί του Ολύμπου θα ψηφίζανε.
Αρχνάει ο Ποσειδώνας. Κοπανάει τη Γης με την τρίαινά του και δελέγκου εβγήκε νερό. Εκειδά έγινε ένα λομπαράκι με νερό μάλλον αρμυρό. Του αγλύκαντου του Ποσειδώνα του ‘καζόντανε ότι θα κέρδαε τσ’ εκλογές μ’ αυτό ρεγάλο. Οι Αθηναίοι θα φκιάνανε παπόρια και θα διαφεντεύανε το κοσμάκη.
Όμως άλλα λογαριάζει ο γάιδαρος κι άλλα ο γαϊδουριάρης.
Απ’κοντά ήρτε η σειρά της Αθηνάς. Δίνει μια με το ποδάρι της η κούρβα, εκεί που ήτανε τα σημάδια απ’ τη τρίαινα του Ποσειδώνα, και τότενες δελέγλου – δελέγκου φυτρώνει μια ελιά. Ήτανε η πρώτη ελιά στον απάνω κόσμο.
Σκέφτονται τώρα οι Θεοί, ο Κέκροπας κι οι Αθηναίοι. Ακουρμαίνονται τι λένε ο Ποσειδώνας και η Αθηνά.
Σκέφτονται ότι αν πάρουν το ρεγάλο του Ποσειδώνα θα έχουν δύναμη. Θα κουμαντάρουνε θάλασσες και πελάη. Σκέφτονται και οι κυράδες ότι αν αρχίσουνε οι άντρες τα σούρτα – φέρτα στα λιμάνια θα έχουμε φαρομανητά, γυναικοδουλειές και θα γιομίσει ο τόπος μούλους. Άσε που θα ‘χουμε πολέμους και κοκορομαχίες με τς άλλους τσι καπεταναίους και ζεστό ψωμί δε θα τρώνε με τη φαμελιά τους.
Από την άλλη το πεσκέσι της Αθηνάς δε φαινόντανε άσκημο. Θα γιομίσουνε οι καπάσες λάδι. Θα χορτάσουνε ριγανάδες και προμάδες. Θα έχουνε μια στάλα για να βάνουνε στα λάχανά τους και να βρέχουνε τη χαψά τους. Το βράδυ θα μπορούνε να κολλήσουνε το λυχνάρι ή το λουμίνι, για να φέγγει ο τόπος και να κάνουνε τη στραβωμάρα τους.
Άμα ετέλειωσε το debate, απόφασίσανε μαθές ότι το ρεγάλο της Αθηνάς εφέλαε πιο πολύ. Έτσι επήανε να ψηφίζουνε.
Ανοίξανε μετά τσι φακέλλους και, εμετρήσανε τα κουκιά και είδανε ότι η Αθηνά έκαμε περίπατο στς εκλογές.
Τότενες δελέγκου – δελέγκου εμαυλίσανε την πόλη Αθήνα. Η ελιά από τότενες έγινε το ιερό δέντρο της Αθήνας και η Αθήνα όσο είχε ειρήνη έκανε πράματα και θάματα στον πολιτισμό. Και τι δεν έφκιασε. Όλος ο κοσμάκης θαυμάζει τα έργα της.
Οι Αθηναίοι για να λαρώσουνε οι θεοί και να μη σκούζουνε φκιάσανε το Ερέχθειο. Ετούτο ήταν ένα ιερό αφιερωμένο και στους δυό του.
Αυτά να τα βλέπ’τε και σεις και να μη τσακωνόστενε!
Χρ. Γιάννης Φουρλάνος
Δάσκαλος Θεολόγος.




