
H Δρ. Ευγενία Αρβανίτη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Πατρών (Εργαστήριο Κοινωνιολογία και Εκπαίδευσης, ΤΕΕΑΠΗ) με γνωστικό αντικείμενο διαφορετικότητα και ετερότητα στην εκπαίδευση και Επιστημονική Υπεύθυνη Πρακτικής Άσκησης του Κοινού – Εξ Αποστάσεως Προγράμματος Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαμεσολάβηση που υλοποιείται σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας.
Η Δρ. Αρβανίτη έζησε και εργάστηκε για μια δεκαετία στην Αυστραλία (1995-2005) αποκτώντας σημαντική εμπειρία σε θέματα πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης, διαπολιτισμικής παιδαγωγικής και γλωσσικής πολιτικής.
Από το 2015 συντονίζει το Φόρουμ Διαπολιτισμικού Διαλόγου και Μάθησης στο ΤΕΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Πατρών και είναι Εκδότης των επιστημονικών περιοδικών στο Diversity in Organizations, Communities & Nations Research Network (https://ondiversity.com/journals/editors) και του περιοδικού the Swiss Journal of Intercultural Education, Training and Research. Είναι υπότροφος Fulbright στο Πανεπιστήμιο του Ιλλινόι, Μέντορας στο Public Policy New Voices Europe (Salzburg Global Seminar) και εμπειρογνώμονας στην ομάδα διαβούλευσης SIETAR Switzerland για το κείμενο της ΟΥΝΕΣΚΟ Futures of Education.
Τα τελευταία χρόνια επικεντρώνεται στη δημιουργία και διαχείριση της ιστοσελίδας ‘Νέα Μάθηση’ & του Ηλεκτρονικού περιβάλλοντος μάθησης Scholar, ενός πλαισίου επαγγελματικής μάθησης και ενδοσχολικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Επίσης, έχει κάνει ενδελεχή έρευνα στις προσφυγικές αφηγήσεις και τη μεθοριακότητα. (‘Home Means Everything to Me …’: A Study of Young Syrian Refugees’ Narratives Constructing Home in Greece, Liminal Spaces of Temporary Dwellings: Transitioning to New Lives in Times of Crisis & Refugee Youth Educational Trajectories.
Τέλος, έχει δημοσιεύσει άρθρα και μελέτες σε διεθνή επιστημονικά περιοδικάκαι είναι συγγραφέας των βιβλίων Greek Ethnic Schools in Australia in the late 1990s: Selected Case studies (2010) και Γραμματισμοί: Μια παιδαγωγική διαφοροποιημένου σχεδιασμού και πολυτροπικών νοηματοδοτήσεων, σε συνεργασία με τους Kalantzis, Cope & Στελλάκη (2019). Ενώ έχει επιμεληθεί τα βιβλία του Ζαχαρία Βογιατζόπουλου (2006) Bonegilla: Memories and Recollections of an Insider, των Kalantzis & Cope (2013) Νέα Μάθηση: Βασικές Αρχές για την Επιστήμη της Εκπαίδευσης και των Liu, Volčič, & Galloi (2018) Εισαγωγή στην Διαπολιτισμική επικοινωνία. Τέλος, έχει δημοσιεύσει κι έναν συλλογικό τόμο το 2014 (σε συνεργασία με τον Αχιλλέα Καμέα) για τη διαμεσολάβηση με τίτλο Intercultural Mediation in Europe: Narratives of Professional Transformation.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα και το συγγραφικό της έργο επικεντρώνονται σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, διαπολιτισμικότητας, διαφορετικότητας και ετερότητας, εκπαιδευτικής πολιτικής, παιδαγωγικού σχεδιασμού και κατάρτισης σε πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα.
Η διδακτορική της διατριβή συμπεριέλαβε τη σε βάθος μελέτη της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη διασπορά και ιδιαίτερα την ανάλυση των παιδαγωγικών πρακτικών και της εκπαιδευτικής πολιτικής στην Αυστραλία στα τέλη της δεκαετίας του 1990 με ιδιαίτερη έμφαση στα απογευματινά σχολεία της Βικτώριας.
Έχει επιβλέψει αρκετές Μεταπτυχιακές/Διπλωματικές Εργασίες με θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και εκπαίδευσης ενηλίκων.
Είναι Πρόεδρος/μέλος επιτροπών διεθνών συνεδρίων όπως:
• του 19ου Διεθνούς Συνεδρίου για τη Διαφορετικότητα Border Crossing Narratives: Learning from the Refugee Experience.
Ερευνητικά – αναπτυξιακά προγράμματα
• Επιστημονική Υπέθυνη του ευρωπαικού προγράμαμτος Get Close to Opera. • Αν. Υπεύθυνη ΠΟΔ Αττικής, στη Δράση 7 Σύνδεση Οικογένειας και Σχολείου, στο Πρόγραμμα Εκπαίδευση Αλλοδαπών και Παλιννοστούντων του ΥΠΑΙΘΠΑ που υλοποιεί το πανεπιστήμιο Αιγαίου (2011-2013).
• Μέλος Επιστημονικής Ομάδας για τη διδασκαλία της ελληνικής ως 2ης / ξένης γλώσσας σε μετανάστες στο πρόγραμμα του ΙΔΕΚΕ «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» (2010-2011). Επίβλεψη συγγραφής εκπαιδευτικού υλικού στο επίπεδο Α1 & Α2.
• Ειδικός Επιστήμονας στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στο Υποέργο «1» με τίτλο «Πιλοτική εφαρμογή διδακτικού σχεδιασμού σε ηλεκτρονική πλατφόρμα.», της Πράξης «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – Πιλοτική Εφαρμογή» (Μάρτιος – Οκτώβριος 2011.
• Υπεύθυνη του Υποέργου Ανάπτυξη Κοινωνικών Δεξιοτήτων στο Χώρο Εργασίας, των προγραμμάτων Δια Βίου Εκπαίδευσης, ΙΔΕΚΕ, ΓΓΕΕ, 2007-2008.
• Μέλος Ομάδας Παραγωγής Δεικτών Πιστοποίησης & Εκπαιδεύτρια Στελεχών στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ΙΔΕΚΕ, Γενική Γραμματεία Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Αθήνα, 2005-2006