Η εισήγηση του Θοδωρή Σολδάτου
Στην τοποθέτησή του για την επένδυση στο τουριστικό περίπτερο, ο Θεόδωρος Σολδάτος αρχικά ξεκαθάρισε, τόσο ο ίδιος αλλά και η παράταξη την οποία αντιπροσωπεύω, έχουμε δώσει το στίγμα μας σε αυτή τη διαδικασία.
“Προκαταβολικά δηλώνω πως αυτό που με διακατέχει είναι προς τα πράγματα με αυτή την ιστορία που άνοιξε το 2017-2018 δεν πάνε καθόλου καλά και η προοπτική να εγκατασταθεί η συγκεκριμένη εταιρεία με τον τρόπο που δείχνει πως η ίδια επιθυμεί δεν με εκφράζει.
Ωστόσο το παρελθόν προκαλεί δεσμεύσεις και αυτές αποδίδονται σε συγκεκριμένες ευθύνες, σε αυτούς που έκαναν το διαγωνισμό του 2017, σε αυτούς που έβγαλαν την πρώτη απόφαση στο 2018, ευθύνες όμως και στη νέα περίοδο που κατά κάποιο τρόπο απλά και μόνο ανανεώσε τα δεδομένα τα οποία είχαν υπάρξει με τις προηγούμενες αποφάσεις και μάλιστα πήγαν ένα βήμα παραπέρα.
Το 2020 δεν πήρε κανένας χαμπάρι τι απόφαση έβγαλε το δημοτικό λιμενικό ταμείο. Όταν το πήραμε χαμπάρι και επανήλθαμε, τουλάχιστον ο εκπρόσωπος της δικής μου παράταξης διαφωνώντας με την όλη διαδικασία, δεν ανταποκρίθηκε στο κέλεσμα του προέδρου να ψηφίσει να υπερψηφίσει την πρότασή του, σε μία συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη.
Το 2018 υποβλήθηκαν δύο φάκελοι αυτή η περιβόητη επιτροπή της συγκεκριμένης περιόδου, αναρωτιέμαι τι εξέτασε. Δεν είδε ότι εσείς προμελέτες παραβιαζόταν η διακήρυξη, ότι υπάρχει δραστηριότητα στα πόδια έκφραση η οποία από την προκήρυξη δεν παραχωρείται;
Δεν είδε ενδεχομένως ότι δημιουργούνται χώροι οι οποίοι δεν προβλέπονται και απαγορεύονται; Ποιες οικονομικές προσφορές αξιολόγησε, τα 700.000 ευρώ της πρώτης εταιρείας και το 1,5 εκατομμύριο της δεύτερης, που υποτίθεται θα γινόταν η εκπαιδευτική διαδικασία με αυτά τα χρήματα, σε χώρους που δεν παραχωρεί η διακήρυξη;
Για ποιο λόγο δεν απέρριψε τότε τις προσφορές ώστε να έχει την δυνατότητα να επαναλάβει την διαδικασία, τότε μάλιστα υπήρχε δυνατότητα να επαναλάβει το διαγωνισμό ή να κατοχυρώσει το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στην καινούργια εταιρεία μετά την απόφαση του πρωτοδικείου.
Τι πλαφόν- και αυτό το λέω πρώτη φορά- ήταν αυτό που όριζε την διακήρυξη; 1,5 εκατομμύριο ευρώ;
Ποιος μέσα από όλη τη Λευκάδα το 2016, ακόμα και αν ήθελε να συμμετάσχει είχε κύκλο εργασιών 1,5 εκατομμύριο; Γνωρίζω επιχειρηματίες που ήθελαν και δεν μπορούσαν.
Αυτή η παράταξη που εκείνη την εποχή διοικούσε, με συνευθύνες μελών και οπαδών της δικής μου παράταξης. Δεν έβλεπαν τι ήθελε να κάνει και τι ζητούσε;
Ζητούσε να βρει μεγιστάνες να έρθουν να επενδύσουν; Αυτά πρέπει να ειπωθούν.
Ο κύριος Δρακονταειδής την προηγούμενη φορά έκανε λόγο για λάθος, όμως ήταν έγκλημα αυτό το πράγμα που ξεκίνησε τότε και δεν έχει τελειωμό και δεν ξέρουμε πώς θα ξεμπλέξουμε.
Η επιτροπή του κυρίου Καρβούνη που ακολούθησε στο δημοτικό λιμενικό ταμείο έβαλε και άλλους όρους, με κυρίαρχο δυνατότητα επιλογής μιας καινούργιας στατικής μελέτης ενώ αυτό δεν προβλέπεται από τα προηγούμενα.
Απευθυνόμενος στον κύριο Μασούρα, είπε πως το πόρισμα στην σελίδα 8 λέτε πως τυχόν παράβαση όρου της διακήρυξης καθιστά μη νόμιμη την σχετική διαδικασία και επάγεται ακυρότητα.
“Μα στη συγκεκριμένη περίπτωση όλοι οι όροι έχουν παραβιαστεί, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει εμείς πρώτα να κουβεντιάσουμε μαζί τους, να ακολουθήσουμε την διαδικασία της ακροάσεως. Εσείς το λέτε εκτός αν το γράψατε πάνω στην ρύμη της σκέψεις σας, θα ήθελα να ξέρω πραγματικά πόσο μεγάλη βαρύτητα έχει γιατί για μένα έχει σημαντική.
Στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο πιστεύω πως ακολουθήθηκε η ορθή διαδικασία. Έπρεπε να υπάρχει αυτό το πόρισμα, έπρεπε να αποκτήσουμε μία γνώση στηριγμένη στην εμπειρία και στα πτυχία που κάποιοι εκλεκτοί πολίτες έχουν και να μας διαθέσουν τη γνώση.
Είκοσι ημέρες μετά έγινε μία συνεδρίαση του Δημοτικού λιμενικού ταμείου και εκεί λοιπόν η παράταξή μου δια του αντιπροσώπου της Γιώργου Σοδλάτου, έβαλε ορό να γίνει άρση της παραχώρησης των 8.400 τετραγωνικών μέτρων.
Αυτή την πρόταση την καταθέσαμε εμείς και το αποτέλεσμα αυτής της πρότασης σε αποτέλεσμα ψηφοφορίας ήταν ένας ψήφος θετικός, δύο λευκά και τρία κατά.
Ερχόμαστε τώρα 40 μέρες μετά και συζητάμε για την ανάκληση αυτή, αφού ο κόσμος βγήκε στους δρόμους, ανησύχησα ακόμα περισσότερο για τα τεκταινόμενα, αφού ενδεχομένως κλονίστηκε η εμπιστοσύνη του σε πρόσωπα και θεσμούς στους οποίους είχε ακλόνητη εμπιστοσύνη και άντε τώρα εσύ, ακόμα κι αν διακατέχεται από τις καλύτερες προθέσεις να πείσεις ότι αυτό πράγματι συμβαίνει.
Λέω πολύ απλά πως όταν προσπαθείς να διορθώσεις πράγματα πρέπει να έχεις και την αποδοχή από τον κοινωνικό σου περίγυρο ότι πράττεις ορθά.
Για την οικονομία της συζήτησης ξεπερνάω τα σκαμπανεβάσματα συγκεκριμένης παράταξης πού στις 20 του μηνός ψηφίζει κατά και τέσσερις μέρες μετά βγαίνει με ανακοίνωσή να ανακληθεί η παραχώρηση.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ανέφερε πως “ο ίδιος προσωπικά και τα μέλη της παράταξής μου, υπηρετούμε την αστική Δημοκρατία της Ελεύθερης οικονομίας της οποίας υπάρχουν κάποιοι όροι και κανόνες που δεν πρέπει να παραβαίνουν.
Από την ώρα που τα funds μπήκαν πάνω από τις κυβερνήσεις τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα.
Πρέπει οι θεσμοί, η αυτοδιοίκηση να προστατεύει τους πολίτες και τους τόπους που υπηρετούν.
Στο πρώτο μέρος δεν διαφωνώ με την πρόταση του δημάρχου για την ανάκληση της απόφασης που αφορά στα 8.400 μέτρα.
Λέμε με βάση τις διαπιστώσεις της ομάδας εργασίας με βάση τις οποίες η εγκεκριμένη μελέτη από το κεντρικό αρχαιολογικό συμβούλιο και το συμβούλιο αρχιτεκτονικής αποκλίνει από τους όρους της αρχικής διακήρυξης, διατυπώνουμε την άποψη ότι το δημοτικό λιμενικό ταμείο Λευκάδας οφείλει να προχωρήσει σε ορθή επανάληψη των αποφάσεων, καθώς οι αποφάσεις αυτές δεν συμμορφώνονται με τους όρους της διακήρυξης και φτάνουν κατά την άποψή μας σε σημείο παραχώρησης δικαιωμάτων εκτός όρων της διακήρυξης.
Πολλώ δε μάλλον, καθώς οι παραπάνω αποφάσεις σύμφωνα με το πόρισμα της ομάδας εργασίας δεν είναι ούτε καν εκτελεστές αφού δεν έχουν εγκριθεί από τους αρμόδιους παράγοντες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Με δεδομένες διαπιστώσεις της ομάδας εργασίας που γνωμοδότησαν περί της αποκλίσεως των μελετών από τους όρους της διακήρυξης του διαγωνισμού, έπεται ότι και η έγκριση των μελετών από το ΚΑΣ και κεντρικό συμβούλιο αρχιτεκτονικής ουδεμία δεσμευτική αξία έχουν, καθώς οι αρμόδιες επιτροπές έχουν τη δυνατότητα να εγκρίνουν τις οποίες μελέτες, πολεοδομικά και αρχιτεκτονικά, αλλά δεν έχουν την αρμοδιότητα ούτε εξέτασαν επί του κρίσιμου ζητήματος περί της απόκλισης της διακήρυξης.
Η ορθή λοιπόν επανάληψη των αποφάσεων κατά τη γνώμη μας έχει ως αποτέλεσμα την αυτοδίκαιη απόρριψη των προσφορών των εταιρειών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και συμμετείχαν στο διαγωνισμό το 2017, δεδομένου ότι οι μελέτες που κατατέθηκαν, στατική αρχιτεκτονική υπαίθριων χωρών, από κάθε συμμετέχουσα εταιρεία επίσης δεν συμμορφώνονται στους όρους της διακήρυξης.
Ως εκ τούτου το δημοτικό λιμενικό ταμείο Λευκάδας οφείλει να αποφασίσει αν μετά την ορθή επανάληψη αποφάσεων παραχώρησης συνεχίζεται να υφίσταται το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, ή εάν ο διαγωνισμός ελέγχεται ως άγονος, αφού σύμφωνα με το πόρισμα της εταιρείας αφορά προσφορές και επενδύσεις κατά μεγάλο μέρος εκτός όρων διακήρυξης, άποψη που υιοθετείται από την παράταξη την οποία εγώ αντιπροσωπεύω.
Αυτό που υιοθετούμε είναι ότι ο διαγωνισμός ελέγχεται ως αγώνος.
Αναλυτική παρουσίαση του πορίσματος από τον Δημήτρη Μασούρα
Στην τοποθέτησή του για την επένδυση στο τουριστικό περίπτερο, ο Θεόδωρος Σολδάτος αρχικά ξεκαθάρισε, τόσο ο ίδιος αλλά και η παράταξη την οποία αντιπροσωπεύω, έχουμε δώσει το στίγμα μας σε αυτή τη διαδικασία.
“Προκαταβολικά δηλώνω πως αυτό που με διακατέχει είναι προς τα πράγματα με αυτή την ιστορία που άνοιξε το 2017-2018 δεν πάνε καθόλου καλά και η προοπτική να εγκατασταθεί η συγκεκριμένη εταιρεία με τον τρόπο που δείχνει πως η ίδια επιθυμεί δεν με εκφράζει.
Ωστόσο το παρελθόν προκαλεί δεσμεύσεις και αυτές αποδίδονται σε συγκεκριμένες ευθύνες, σε αυτούς που έκαναν το διαγωνισμό του 2017, σε αυτούς που έβγαλαν την πρώτη απόφαση στο 2018, ευθύνες όμως και στη νέα περίοδο που κατά κάποιο τρόπο απλά και μόνο ανανεώσε τα δεδομένα τα οποία είχαν υπάρξει με τις προηγούμενες αποφάσεις και μάλιστα πήγαν ένα βήμα παραπέρα.
Το 2020 δεν πήρε κανένας χαμπάρι τι απόφαση έβγαλε το δημοτικό λιμενικό ταμείο. Όταν το πήραμε χαμπάρι και επανήλθαμε, τουλάχιστον ο εκπρόσωπος της δικής μου παράταξης διαφωνώντας με την όλη διαδικασία, δεν ανταποκρίθηκε στο κέλεσμα του προέδρου να ψηφίσει να υπερψηφίσει την πρότασή του, σε μία συνεδρίαση με τηλεδιάσκεψη.
Το 2018 υποβλήθηκαν δύο φάκελοι αυτή η περιβόητη επιτροπή της συγκεκριμένης περιόδου, αναρωτιέμαι τι εξέτασε. Δεν είδε ότι εσείς προμελέτες παραβιαζόταν η διακήρυξη, ότι υπάρχει δραστηριότητα στα πόδια έκφραση η οποία από την προκήρυξη δεν παραχωρείται;
Δεν είδε ενδεχομένως ότι δημιουργούνται χώροι οι οποίοι δεν προβλέπονται και απαγορεύονται; Ποιες οικονομικές προσφορές αξιολόγησε, τα 700.000 ευρώ της πρώτης εταιρείας και το 1,5 εκατομμύριο της δεύτερης, που υποτίθεται θα γινόταν η εκπαιδευτική διαδικασία με αυτά τα χρήματα, σε χώρους που δεν παραχωρεί η διακήρυξη;
Για ποιο λόγο δεν απέρριψε τότε τις προσφορές ώστε να έχει την δυνατότητα να επαναλάβει την διαδικασία, τότε μάλιστα υπήρχε δυνατότητα να επαναλάβει το διαγωνισμό ή να κατοχυρώσει το αποτέλεσμα του διαγωνισμού στην καινούργια εταιρεία μετά την απόφαση του πρωτοδικείου.
Τι πλαφόν- και αυτό το λέω πρώτη φορά- ήταν αυτό που όριζε την διακήρυξη; 1,5 εκατομμύριο ευρώ;
Ποιος μέσα από όλη τη Λευκάδα το 2016, ακόμα και αν ήθελε να συμμετάσχει είχε κύκλο εργασιών 1,5 εκατομμύριο; Γνωρίζω επιχειρηματίες που ήθελαν και δεν μπορούσαν.
Αυτή η παράταξη που εκείνη την εποχή διοικούσε, με συνευθύνες μελών και οπαδών της δικής μου παράταξης. Δεν έβλεπαν τι ήθελε να κάνει και τι ζητούσε;
Ζητούσε να βρει μεγιστάνες να έρθουν να επενδύσουν; Αυτά πρέπει να ειπωθούν.
Ο κύριος Δρακονταειδής την προηγούμενη φορά έκανε λόγο για λάθος, όμως ήταν έγκλημα αυτό το πράγμα που ξεκίνησε τότε και δεν έχει τελειωμό και δεν ξέρουμε πώς θα ξεμπλέξουμε.
Η επιτροπή του κυρίου Καρβούνη που ακολούθησε στο δημοτικό λιμενικό ταμείο έβαλε και άλλους όρους, με κυρίαρχο δυνατότητα επιλογής μιας καινούργιας στατικής μελέτης ενώ αυτό δεν προβλέπεται από τα προηγούμενα.
Απευθυνόμενος στον κύριο Μασούρα, είπε πως το πόρισμα στην σελίδα 8 λέτε πως τυχόν παράβαση όρου της διακήρυξης καθιστά μη νόμιμη την σχετική διαδικασία και επάγεται ακυρότητα.
“Μα στη συγκεκριμένη περίπτωση όλοι οι όροι έχουν παραβιαστεί, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει εμείς πρώτα να κουβεντιάσουμε μαζί τους, να ακολουθήσουμε την διαδικασία της ακροάσεως. Εσείς το λέτε εκτός αν το γράψατε πάνω στην ρύμη της σκέψεις σας, θα ήθελα να ξέρω πραγματικά πόσο μεγάλη βαρύτητα έχει γιατί για μένα έχει σημαντική.
Στο προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο πιστεύω πως ακολουθήθηκε η ορθή διαδικασία. Έπρεπε να υπάρχει αυτό το πόρισμα, έπρεπε να αποκτήσουμε μία γνώση στηριγμένη στην εμπειρία και στα πτυχία που κάποιοι εκλεκτοί πολίτες έχουν και να μας διαθέσουν τη γνώση.
Είκοσι ημέρες μετά έγινε μία συνεδρίαση του Δημοτικού λιμενικού ταμείου και εκεί λοιπόν η παράταξή μου δια του αντιπροσώπου της Γιώργου Σοδλάτου, έβαλε ορό να γίνει άρση της παραχώρησης των 8.400 τετραγωνικών μέτρων.
Αυτή την πρόταση την καταθέσαμε εμείς και το αποτέλεσμα αυτής της πρότασης σε αποτέλεσμα ψηφοφορίας ήταν ένας ψήφος θετικός, δύο λευκά και τρία κατά.
Ερχόμαστε τώρα 40 μέρες μετά και συζητάμε για την ανάκληση αυτή, αφού ο κόσμος βγήκε στους δρόμους, ανησύχησα ακόμα περισσότερο για τα τεκταινόμενα, αφού ενδεχομένως κλονίστηκε η εμπιστοσύνη του σε πρόσωπα και θεσμούς στους οποίους είχε ακλόνητη εμπιστοσύνη και άντε τώρα εσύ, ακόμα κι αν διακατέχεται από τις καλύτερες προθέσεις να πείσεις ότι αυτό πράγματι συμβαίνει.
Λέω πολύ απλά πως όταν προσπαθείς να διορθώσεις πράγματα πρέπει να έχεις και την αποδοχή από τον κοινωνικό σου περίγυρο ότι πράττεις ορθά.
Για την οικονομία της συζήτησης ξεπερνάω τα σκαμπανεβάσματα συγκεκριμένης παράταξης πού στις 20 του μηνός ψηφίζει κατά και τέσσερις μέρες μετά βγαίνει με ανακοίνωσή να ανακληθεί η παραχώρηση.
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ανέφερε πως “ο ίδιος προσωπικά και τα μέλη της παράταξής μου, υπηρετούμε την αστική Δημοκρατία της Ελεύθερης οικονομίας της οποίας υπάρχουν κάποιοι όροι και κανόνες που δεν πρέπει να παραβαίνουν.
Από την ώρα που τα funds μπήκαν πάνω από τις κυβερνήσεις τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα.
Πρέπει οι θεσμοί, η αυτοδιοίκηση να προστατεύει τους πολίτες και τους τόπους που υπηρετούν.
Στο πρώτο μέρος δεν διαφωνώ με την πρόταση του δημάρχου για την ανάκληση της απόφασης που αφορά στα 8.400 μέτρα.
Λέμε με βάση τις διαπιστώσεις της ομάδας εργασίας με βάση τις οποίες η εγκεκριμένη μελέτη από το κεντρικό αρχαιολογικό συμβούλιο και το συμβούλιο αρχιτεκτονικής αποκλίνει από τους όρους της αρχικής διακήρυξης, διατυπώνουμε την άποψη ότι το δημοτικό λιμενικό ταμείο Λευκάδας οφείλει να προχωρήσει σε ορθή επανάληψη των αποφάσεων, καθώς οι αποφάσεις αυτές δεν συμμορφώνονται με τους όρους της διακήρυξης και φτάνουν κατά την άποψή μας σε σημείο παραχώρησης δικαιωμάτων εκτός όρων της διακήρυξης.
Πολλώ δε μάλλον, καθώς οι παραπάνω αποφάσεις σύμφωνα με το πόρισμα της ομάδας εργασίας δεν είναι ούτε καν εκτελεστές αφού δεν έχουν εγκριθεί από τους αρμόδιους παράγοντες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Με δεδομένες διαπιστώσεις της ομάδας εργασίας που γνωμοδότησαν περί της αποκλίσεως των μελετών από τους όρους της διακήρυξης του διαγωνισμού, έπεται ότι και η έγκριση των μελετών από το ΚΑΣ και κεντρικό συμβούλιο αρχιτεκτονικής ουδεμία δεσμευτική αξία έχουν, καθώς οι αρμόδιες επιτροπές έχουν τη δυνατότητα να εγκρίνουν τις οποίες μελέτες, πολεοδομικά και αρχιτεκτονικά, αλλά δεν έχουν την αρμοδιότητα ούτε εξέτασαν επί του κρίσιμου ζητήματος περί της απόκλισης της διακήρυξης.
Η ορθή λοιπόν επανάληψη των αποφάσεων κατά τη γνώμη μας έχει ως αποτέλεσμα την αυτοδίκαιη απόρριψη των προσφορών των εταιρειών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και συμμετείχαν στο διαγωνισμό το 2017, δεδομένου ότι οι μελέτες που κατατέθηκαν, στατική αρχιτεκτονική υπαίθριων χωρών, από κάθε συμμετέχουσα εταιρεία επίσης δεν συμμορφώνονται στους όρους της διακήρυξης.
Ως εκ τούτου το δημοτικό λιμενικό ταμείο Λευκάδας οφείλει να αποφασίσει αν μετά την ορθή επανάληψη αποφάσεων παραχώρησης συνεχίζεται να υφίσταται το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, ή εάν ο διαγωνισμός ελέγχεται ως άγονος, αφού σύμφωνα με το πόρισμα της εταιρείας αφορά προσφορές και επενδύσεις κατά μεγάλο μέρος εκτός όρων διακήρυξης, άποψη που υιοθετείται από την παράταξη την οποία εγώ αντιπροσωπεύω.
Αυτό που υιοθετούμε είναι ότι ο διαγωνισμός ελέγχεται ως αγώνος.
Εισήγηση Χαράλαμπου Καλού
Στην εισήγηση του ο Δήμος Λευκάδας Χαράλαμπος Καλός ανέφερε πως η διακύρηξη η οποία είναι Ευαγγέλιο πάσχει σε πάρα πολλά σημεία.
Πλην όμως είμαστε υποχρεωμένοι στο στάδιο που βρισκόμαστε να την ακολουθήσουμε.
Πριν κάνω την τελική μου εισήγηση ας έχουμε όλοι μία εικόνα για το που πάσχει.
Η διαγωνιστική διαδικασία έτρεξε το 2016-2017 με ένα τοπογραφικό διάγραμμα του 1966, όπως αυτό απεικονίζονταν η χερσαία Ζώνη Λιμένα.
Ως Δήμος τρέξαμε και κάποιοι πρέπει να απολογηθούν για αυτό, μία διαδικασία με τοπογραφικό διάγραμμα 50 ετών. Δεν μπήκαμε καν στη διαδικασία να εκπονήσουμε ένα τοπογραφικό διάγραμμα, θα πω ότι ρώτησα τους συμβούλους μου μηχανικούς μου είπαν ότι χρειαζόταν το πολύ τρεις μέρες.
Εκεί θα φαίνονταν εάν όλοι συμφωνούμε, τώρα τουλάχιστον ότι ο παραχωρούμενο χώρος τα ξέραμε και εμείς αλλά και φιλόδοξοι επενδυτές για ποιο χώρο καλούνται να δώσουν προσφορά και όχι να έχουμε αυτό τοπογραφικό διάγραμμα που δεν έχει συντεταγμένες με τα καινούργια συστήματα ούτε τίποτα.
Την στιγμή που όπως ενημερωθήκαμε για μία πολύ μικρότερη παραχώρηση που μπορεί να λάβει χώρα αύριο ή μεθαύριο χρειάζεται μία ξεκάθαρη αποτύπωση.
Στην διακήρυξη δεν προβλέφθηκε ρητά η έγκριση των αρχιτεκτονικών μελετών του παραχωρησιούχου από το δημοτικό λιμενικό ταμείο.
Αυτό θέλω να το καταθέσω, καθώς στο δημοτικό λιμενικό ταμείο μέχρι και σήμερα που μιλάμε δεν έχει εγκρίνει καμία μελέτης, γιατί πολύ απλά δεν προβλέπονταν μέσα στη διακήρυξη αυτός ο έλεγχος.
Ως έγκριση υπάρχει μία στατική μελέτη που εκπονήθηκε από το δημοτικό λιμενικό ταμείο το 2015 που είναι και η στατική μελέτη, αυτή στην οποία υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις.
Πάλι βάλαμε το κάρο μπροστά στο άλογο, γιατί φτιάξαμε μία στατική μελέτη και ερχόμαστε μετά να ζητήσουμε από τους παραχωρησιούχους να προσαρμόσουν την αρχιτεκτονική τους μελέτη πάνω σε αυτή την στατική μελέτη.
Δεν χωράνε όλοι μέσα στο ίδιο κουστούμι, όσο κι αν υπάρχουν περιορισμοί στην παρέμβαση.
Επίσης δεν προβλέφθηκε ότι το δημοτικό λιμενικό ταμείο, θα μπορούσε έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης να την ακυρώσει χωρίς να υποχρεούται αποζημιώσεις, κάτι το οποίο ισχύει στις δημόσιες συμβάσεις και οφείλουμε να το λάβουμε υπόψιν μας σήμερα στην έκφραση θέσης και αύριο το δημοτικό λιμενικό ταμείο στην λήψη απόφασης.
Επίσης αναφορικά με την διαδικασία λήψης των αναγκαίων εγκρίσεων των μελετών, δεν ορίστηκε συγκεκριμένα ορισμένο χρονικό διάστημα, μέσα στο οποίο ο παραχωρησιούχος όφειλε να ολοκληρώσει τη διαδικασία παραχώρησης και μετά τη συμπλήρωση του στο δημοτικό λιμενικό ταμείο να διεκδικεί το δικαίωμα να ακυρώσει αζημίως η διαδικασία.
Δεν υπήρχε δεσμευτικός όρος για τον παραχωρησιούχο η ρητή παραίτησή του από κάθε μίσθωση του αιγιαλού, για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, ανάγοντας το συγκεκριμένο ζήτημα σε σπουδαίο λόγο για την καταγγελία της σύμβασης εκ μέρους του Δημοτικού λιμενικού ταμείου.
Η νέα διοίκηση του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, μετά την έκδοση της απόφασης του δικαστηρίου, ήταν υποχρεωμένη να συνεχίσει την διαδικασία παραχώρησης με τον νέο πλειοδότη, καθότι δεν υπήρχε η δυνατότητα αλλαγής των όρων της διακήρυξης.
Για να τα λέμε όλα εκεί που ελέγχεται η νέα διοίκηση του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, είναι ότι έκρινε και από ότι φαίνεται με τα σημερινά δεδομένα, εσφαλμένα, να επαναλάβει την πράξη παραχώρησης και αναφέρομαι στην πρώτη του 2020, αντιγράφοντας λέξη προς λέξη την διακήρυξη της πρώτης παραχώρησης της προηγούμενης διοίκησης με τη μόνη αλλαγή την εσφαλμένη αλλαγή που διορθώθηκε στην πορεία για την στατική μελέτη και για αυτό ελέγχεται η νέα διοίκηση.
Τούτων δοθέντων, αφού πρώτα πάω στον αγαπημένο συνάδελφο Πέτρος Ζαβιτσάνο ότι θα πρέπει να είναι περισσότερο προσεκτικός στις δηλώσεις του ο δήμαρχος ψαρεύει.
“Αγαπητέ Πέτρο ούτε εισαγωγικά δεν έβαλες και θα έπρεπε να ντρέπεσαι για αυτό, γιατί το ψαρεύω πάει αλλού”
Η Εισήγηση η οποία κατατίθεται προς το δημοτικό συμβούλιο είναι η ακόλουθη:
- Το Δημοτικό Συμβούλιο Λευκάδας, λαμβάνοντας υπόψιν το με υπ’ αρίθμ 31-10-22 πόρισμα, εκφράζει τη θέση ότι ενόψει των διαπιστώσεων της ομάδας εργασίας, ότι η εγκεκριμένη μελέτη παραβιάζει τους όρους της με υπ’ αρίθμ 1469/2017 διακύρυξης, το δημοτικό λιμενικό ταμείο Λευκάδας οφείλει:
Να ανακαλέσει τις με υπ΄ αρίθμ 10/2022 και 22/2021 αποφάσεις του, ώστε να προσδιοριστεί η παραχωρούμενη έκταση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σχετική διακήρυξη.
- Να κινηθεί κατ εφαρμογή των κειμένων διατάξεων η διαδικασία προκειμένου να κηρυχθεί η ανάδοχος εταιρεία έκπτωτη μέσω της διαδικασίας που αναφέρθηκε ο κύριος Μασούρας.
Με πιο απλά λόγια, είχαμε δεσμευτεί και εγώ προσωπικά, αλλά και όσοι από τους δημοτικούς συμβούλους υπερψήφισαν την πρόταση στο συμβούλιο της 30-08-2022, ότι εφόσον και αν υπάρχουν ουσιαστικές αποκλίσεις θα προτείνουμε και για να είμαστε απόλυτα πιο συνεπής και ακριβής, -εκφράζουμε την θέση μας και είμαστε συνεπείς στα περί ανάκλησης, για αυτό εκφράζουμε τη θέση μας ότι το δημοτικό λιμενικό ταμείο πρέπει να ανακαλέσει τις πράξεις παραχώρησης οι οποίες είναι στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Όπως ειπώθηκε από τον κύριο Μασούρα, υπάρχουν αποκλίσεις σε τεχνικό επίπεδο, γιατί σε ότι αφορά την παραχωρούμενη έκταση δεν συζητιέται. Αυτό ορίζει η διακήρυξη, προφανέστατα και αυτή η έκταση θα έπρεπε να έχει προσδιοριστεί το 2016 και θα έπρεπε να μην έχουν γίνει αποδέκτες οι δύο προτάσεις που κατατέθηκαν το 2017 και ναι θα έπρεπε να έχουν εντοπιστεί το 2020.
Σε κάθε περίπτωση η έκταση είναι οι δύο στεγασμένοι χώροι και ο ειδικά διαμορφωμένος περιβάλλων χώρος.
Ειπώθηκε από τον κύριο Μασούρα προφανώς μεταφέροντας την άποψη των δυο μηχανικών της ομάδας εργασίας όπου ζητείται από τον προσωρινό παραχωρησιούχο, αφού πρώτα έχει γίνει ανάκληση των αποφάσεων, να συμμορφωθεί, διαφορετικά να κινηθεί η εφαρμογή των κειμένων διατάξεων έτσι ώστε η ανάδοχος εταιρία να κηρυχθεί έκπτωτη.
Τοποθέτηση Σπύρου Καρβούνη
Τοποθέτηση στο περιφερειακό συμβούλιο της Τετάρτης στο οποίο έγινε συζήτηση για την επένδυση στο τουριστικό περίπτερο στο κάστρο έκανε ο πρόεδρος του Δημοτικού λιμενικού ταμείου Σπύρος Καρβούνης.
Όπως ανέφερε “η συγκεκριμένη περιοχή που είναι προς ανάπτυξη είναι από τις καλύτερες του νησιού, αυτό είχε επισημανθεί από πολύ παλιά και για αυτό από τη δεκαετία του 60 ξεκίνησαν να κατασκευάζονται αυτά τα έργα τα οποία μπήκαν στη λειτουργία τη δεκαετία του 70, δυστυχώς δίχως εμπορική και επιχειρηματική επιτυχία όλα αυτά τα χρόνια, διότι οι καιροί ήταν διαφορετικοί χρήματα δεν υπήρχαν.
Η διαδικασία της αξιοποίησης ξεκίνησε το 2016 με τρεις ανεπιτυχείς προσπάθειες και στην τέταρτη παρουσιάστηκαν οι δύο ενδιαφερόμενοι. Η διαδικασία αυτή έχει ξεκινήσει πριν έξι χρόνια, εγώ όταν ανέλαβα το λιμενικό ταμείο το Νοέμβριο του 2019, ήταν σε εξέλιξη μία δικαστική διαμάχη μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου παραχωρησιούχου.
Οι δικαστική αυτή διαμάχη όταν ολοκληρώθηκε, εγώ συνέχισα την διαδικασία όπως ακριβώς την είχε ξεκινήσει η προηγούμενη δημοτική αρχή και το προηγούμενο δημοτικό λιμενικό ταμείο, ακριβώς την ίδια παραχώρηση που είχε γίνει με την προηγούμενη διοίκηση.
Φρόντισα να ακολουθήσω την ίδια διαδικασία για να μην υπάρχουν αντιρρήσεις και προβλήματα.
Η μελέτη αυτή που άρχισε να συντάσσει η ανάδοχος εταιρεία έχει παρουσιαστεί δύο φορές στο δημοτικό συμβούλιο της Λευκάδας, γιατί πολλοί λένε ότι δεν έχει δημοσιοποιηθεί.
Υπήρξαν παρατηρήσεις, έγιναν διορθώσεις και στη συνέχεια από τη στιγμή που πραγματοποιήθηκαν οι διορθώσεις που είχαν επισημανθεί από το δημοτικό συμβούλιο ξεκίνησαν οι αδειοδοτήσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Πρόβλεψη στη διακήρυξη που είχε βγει το 2017 ήταν πως για να ολοκληρωθεί πρέπει να πάρει όλες τις κατά νόμο εγκρίσεις. Ήδη έχει πάρει από το κεντρικό αρχαιολογικό συμβούλιο και άκουσα πως αμφισβητείται η αξιοπιστία του ότι διαφωνούσε.
Πρέπει να πω ότι το ΚΑΣ ομόφωνα αποφάσισε για την ολοκλήρωση της μελέτης αυτής με παρατηρήσεις που έβαλε. Στην συνέχεια μπήκε στο ΚΕΣΑ. Δεν μένω όμως εγώ σε αυτά γιατί δεν είναι διαδικασία του Δημοτικού λιμενικού ταμείου να πει ποιος είναι αρμόδιος ή όχι.
Εκείνο που θέλω να τονίσω είναι ότι το λιμενικό ταμείο αυτή τη στιγμή έχει μία μελέτη στα χέρια του που δεν έχει εγκριθεί από το λιμενικό ταμείο, είναι προς συζήτηση και θα μπει στη συζήτηση η οποία ενδεχομένως θα έπρεπε να έχει μπει αλλά έγινε αναστολή αυτής της διαδικασίας λόγω της επιτροπής που συνέστησε ο Δήμος Λευκάδας.
Η μελέτη αυτή θα πρέπει να συζητηθεί και τελικά το δημοτικό λιμενικό ταμείο θα αποφασίσει εάν αυτή μελέτη ικανοποιεί τις προσδοκίες με τις οποίες ξεκίνησε ή όχι.
Θέλω να τονίσω ότι οι προηγούμενες αποφάσεις του Δημοτικού λιμενικού ταμείου με τις οποίες προχωρήσαμε σε προσωρινό παραχωρησιούχο ήταν ομόφωνες, δεν υπήρχαν διαφωνίες ως προς την συνέχιση της διαδικασίας. Άλλωστε δεν θα μπορούσε να υπάρξει γιατί όπως σας είπα συνεχίζεται και μία διαδικασία που είχε προκρίνει, με τα όποια προβλήματα θετικά ή αρνητικά η προηγούμενη δημοτική αρχή και διοίκηση του Δημοτικού λιμενικού ταμείου.
Θέλω να τονίσω για άλλη μία φορά ότι για τη μελέτη αυτή έχει γίνει μεγάλος ντόρος στη Λευκάδα. Ο μεγαλύτερος φόβος του Λευκαδίτη είναι ότι θα είναι αποκλεισμένη η περιοχή από τον ντόπιο.
Αυτό δεν μπορεί να συμβεί σε καμία περίπτωση γιατί πρόκειται για χερσαία ζώνη Λιμένα απαγορεύεται και από το νόμο, την διακήρυξη και την απόφαση παραχώρησης, καθώς και από τη μελέτη που δεν προβλέπει πουθενά περίθαλψη, είναι εντελώς ελεύθερη πρόσβαση για οποιοδήποτε θέλει να κάνει το μπάνιο του στην περιοχή που είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρουσα.
Εκείνο που θα μπορέσει να αξιοποιηθεί, ανάλογα με το τι αποφάσισε το δημοτικό λιμενικό ταμείο θα είναι οι λουτρικές εγκαταστάσεις και ο περιβάλλοντας χώρος που θα συζητήσουμε.
Επίσης να τονίσω κάτι άλλο επειδή η περιοχή είναι natura, ο χώρος ο οποίος ενδεχομένως θα καταλάβει η εταιρεία εκτός από το χορό που προβλέπεται από την παραχώρηση του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, θα είναι ελάχιστος, διότι μπορεί να αναπτύξει ένα ή δύο καταστήματα υγειονομικού καταστήματος το πολύ, που βάσει του νόμου το μέγιστο που μπορεί να πάρει είναι 1.000 τετραγωνικά και επειδή είναι περιοχή Natura μπορεί να χρησιμοποιήσει μόνο τα 300 τετραγωνικά σε μία περιοχή που για τους υπόλοιπους Λευκαδίτες είναι γύρω στα τρία στρέμματα.
Τονίζω με κατηγορηματικό τρόπο πως δεν αποκλείεται η πρόσβαση στους Λευκαδίτες, γιατί αυτό είναι που έχει ξεσηκώσει δίκαια όσους δεν το γνωρίζουν.
Η περιοχή μπορεί να ελεγχθεί εύκολα, υπάρχουν παραδείγματα με άλλες περιοχές στη Λευκάδα που πραγματικά δεν ισχύουν αυτά, αλλά αυτό είναι μέσα στην πρόσοψη της Λευκάδας είναι πολύ εύκολο να ελεγχθεί και πιστεύω πως οποίοι θα είναι στο δημοτικό λιμενικό ταμείο μετά από μένα θα έχουν την ευαισθησία να το ελέγξουν.
Τοποθέτηση Κωνσταντίνου Δρακονταειδή
Στην τοποθέτησή του Κωνσταντίνος Δρακονταειδής έκανε λόγο για μία σειρά νομικών ενεργειών της εταιρείας και συγκεκριμένα στο εξώδικο στο δήμο Λευκάδας που σε μία γραμμή είναι όλη η ουσία.
“Είναι η γραμμή που λέει ότι το δημοτικό συμβούλιο αυθαίρετα και αναρμοδίως παρενέβη και έλαβε την όποια απόφαση, οποιαδήποτε και αν είναι αυτή.
Μιλάμε ευθέως για πλήγμα εναντίον της δημοκρατίας. Δεν υπάρχει τίποτε άλλο να πούμε για αυτό. Αυτό δυστυχώς δείχνει το χαρακτήρα την λογική και την αντίληψη που διακατέχει την εταιρεία.
Επειδή αυτό ήταν το πρώτο βήμα της εταιρείας θα δείτε ότι η φράση που χρησιμοποίησα για την αντίληψη της ότι είναι επικίνδυνη επιβεβαιώνεται παρακάτω.
Η δεύτερη ενέργεια της ήταν να κάνει ειδική διοικητική προσφυγή στον Δήμο και αναφορά στο Δήμαρχο.
Ο πειθαρχικός έλεγχος που ζητάει των δημοτικών συμβούλων και του Δημάρχου είναι επίσης ένας αντιδημοκρατικός κατήφορος τον οποίον δεν έχω ξαναζήσει στην αυτοδιοίκηση.
Εδώ δεν έχουμε μόνο αγωγές, αλλά το παιχνίδι είναι πιο χοντρό σε σχέση με τις συμπολίτισσες μας, δεν έχουμε μία απλή αγωγή αλλά και μήνυση.
Εάν έτσι είναι τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα για τις ίδιες και το λέω ευθέως, καθώς από τη μία μεριά έχουμε αστική διεκδίκηση και μία ποινική.
Η εταιρεία έχει απαντήσει μέσα από τον κύριο μελετητή και σε επίσημα δελτία τύπου για εμάς και ιδιαίτερα για την κυρία Γεωργίου, μας αγαπάει ιδιαιτέρως και μας απαντάει ιδιαίτερα.
Όμως αφού έχουν γίνει όλα αυτά στο τελευταίο δελτίο τύπου της ζητάει διάλογο, εδώ είναι να τρελαίνεσαι.
Αυτό όμως που ξεγυμνώνει τις προθέσεις της είναι το non paper, καθώς εδώ μιλάμε για πολιτική παρέμβαση στα πολιτικά φρονήματα των άλλων.
Επειδή γνωρίζω πως η εταιρεία μας ακούει τη στιγμή, την καλώ ευθέως και δημόσια να πιάνει η ίδια απέστειλε στην αποκεντρωμένη διοίκηση μαζί με όλα τα άλλα τα έγγραφα αυτό το χαρτί.
Μπορεί να το επιβεβαιώσει ή να το διαψεύσει, γιατί φαίνεται εξαιρετικά περίεργο ένα χαρτί που αποστέλλεται σε δημόσια υπηρεσία, όπως τα προηγούμενα και που υπογράφεται από καμιά δεκαριά δικηγόρους, το συγκεκριμένο να είναι ανώνυμο.
Από όλο αυτό το σκηνικό είναι φανερό και εφόσον επιβεβαιωθεί αυτό το non paper από την μεριά της εταιρείας ότι το πράγμα έχει ξεφύγει εντελώς.
Μιλάμε για μία πολύ επιθετική πολιτική που ξεκίνησε με μία πολύ επιθετική μελέτη και κορυφώνεται με νομικές ενέργειες εναντίον όλων.
Η αίσθησή μου είναι πως έχει τελειώσει η λογική των εξωδίκων, γιατί η εταιρεία θα σκεφτεί πολύ καλά εάν θα ξανακάνει τέτοιες ενέργειες και πρέπει να το σκεφτεί.
Εγώ την καλώ να το σκεφτεί και την καλώ να πάρει πίσω τις αγωγές και τις ενδεχόμενες μηνύσεις που έχει κάνει στις δύο συνδημότισσες μας και οφείλει να το κάνει.
Στην δευτερολογία του ο Κωνσταντίνος Δρακονταειδής αναφερόμενος στην ιδιωτικοποίηση του τουριστικού περιπτέρου ανέφερε: “Σας κοιτάζω όλους στα μάτια, εάν θεωρηθεί ότι κάναμε λάθος ξεκαθαρίζω ότι ο σκοπός μας ήταν διαφορετικός από αυτόν που πάει να εξελιχθεί. Αυτό το γράψαμε και σε ανακοινώσεις μας και το επαναλαμβάνω ξανά προφορικά.
Εμείς θέλαμε τη λειτουργία του τουριστικού περιπτέρου με τον τρόπο που λειτουργούσε τη δεκαετία του 1990 περίπου και πού κανένα πρόβλημα δεν δημιουργούνταν στην πρόσβαση των ελεύθερων παραλιών, που κατά τη γνώμη μου ούτε τώρα δημιουργείται αλλά αυτό είναι μία άλλη ιστορία.
Εάν θεωρηθεί ότι εμείς κάναμε λάθος, δεν κάναμε λάθος γιατί έχουμε το ιδεολόγημα της ιδιοτικοποίησης και αυτό το αποδείξαμε στο έργο της ΜΟΠΑΚ όταν δεν δεχτήκαμε να γίνει με ΣΔΙΤ, αλλά δημόσιο έργο όπως και γίνεται.
Το κάναμε όταν ψηφιζόταν πριν λίγους μήνες το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης του ηλεκτροφωτισμού, το οποίο καταψηφίσαμε γιατί εμείς θέλαμε να πάμε με δάνειο από το ταμείο παρακαταθηκών και δανείων και όχι με τον ιδιώτη αγκαλιά.
Το κάναμε με την ΕΥΔΑΠ, όταν ήταν σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης, ανεξάρτητα εάν την τελευταία στιγμή αυτό αποσύρθηκε και το κάναμε και στο ζήτημα της καθαριότητας και δεν εννοώ να βάλουμε ένα να καθαρίσεις τα σκουπίδια στον Κάλαμο και στον Καστό, αλλά και την πλήρη ιδιωτικοποίηση.
Άρα αν μιλάμε για λάθος για μας το λάθος είχε να κάνει με το γεγονός ότι πέσαμε έξω στον τρόπο που θεωρούσαμε ότι θα εξελιχθεί η κατάσταση, το λέμε ευθέως και σας κοιτάμε στα μάτια.
Πηγή: Lefkada Today